کانال تلگرام کلاس دوازدهم

کانال کلاس دوازدهم ، دانلود رایگان گام به گام کلاس دوازدهم ، نمونه سوالات دوازدهم و...

کانال تلگرام کلاس دوازدهم

کانال کلاس دوازدهم ، دانلود رایگان گام به گام کلاس دوازدهم ، نمونه سوالات دوازدهم و...

کانال تلگرام کلاس یازدهم ، کلاس دوازدهمیا ، گام به گام کلاس دوازدهم ، نمونه سوالات کلاس دواردهم

  • ۰
  • ۰

اسفندیار نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : تمامی قوانین و مقررات دوره پیش دانشگاهی تا پایان سال تحصیلی جاری در مدارس قابل اجراست و از سال تحصیلی آینده با استقرار پایه دوازدهم ، قوانین جدید اجرائی می شود که یکی از آنها تغییر در ساعات آموزشی است . 

وی توضیح داد : در حال حاضر ساعت آموزشی دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی 24 ساعت در هفته است ، در حالی که برای پایه دوازدهم در شاخه نظری 35 ساعت و برای شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش به تناسب رشته ها 35 تا 40 ساعت آموزشی پیش بینی شده است.
نظری نتیجه گیری کرد که با استقرار پایه دوازهم و افزایش ساعات آموزشی ، دانش آموزان این پایه بر خلاف دوره پیش دانشگاهی به جای چهار روز ، پنج روز باید در سر کلاس حاضر شوند .
وی افزود : برای پوشش ساعات آموزشی اضافه شده در حال حاضر قرار بر این است که زمان حضور در مدرسه در روزهای شنبه تا دوشنبه هشت ساعت و روزهای سه شنبه و چهارشنبه 6 ساعت باشد ولی در صورت دادن مجوز از سوی وزارتخانه ، می توان برای بخشی از روز پنجشنبه هم برنامه ریزی کرد.
پایه دوازدهم آخرین مرحله از استقرار ساختار آموزشی 3-3-6 در آموزش و پرورش کشور است که جایگزین ساختار قبلی می شود. 
ساختار آموزشی 3- 3 - 6 از سال تحصیلی 91 - 90 با استقرار پایه ششم آغاز شد و در سال تحصیلی جاری با استقرار پایه یازدهم ادامه یافت . 
استقرار پایه دوازدهم سال آینده در حالی انجام می شود که با سه ساله شدن آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش ، این دانش آموزان هم به پایه جدید اضافه می شوند. 


منبع : ایرنا

  • ۹۷/۰۱/۰۱
  • 7tad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی